روش امحاء کاغذ و اسناد

روش امحاء کاغذ و اسناد

روش امحاء کاغذ و اسناد

امروزه با توجه به گسترش اتوماسیون اداری تعداد اسناد و مدارک کاغذی استفاده شده در سازمان ها به حداقل رسیده و امحاء کاغذ باطله قدیمی در دستور کار آنها قرار گرفته است. وجود اسناد و مدارک قدیمی که در بایگانی سازمان های اداری، سیاسی، اقتصادی و نظامی روی هم تلنبار شده اند فضای زیادی از محیط کاری را اشغال کرده و نگهداری از آنها زمان و نیروی کار نیاز دارد. سازمان ها بعد از گذشت بیش از 10 سال موظف هستند که اسناد را از بین ببرند تا خسارت مالی بیشتری به سازمان وارد نشده و اسناد قدیمی و شاید محرمانه مشکل ساز نشود. پروسه امحاء کاغذ و اسناد باید به شکلی انجام شود که امکان بررسی و یا سوء استفاده مجدد از آنها امکان پذیر نباشد.

از این رو شرکت صنعت کاغذ با بهترین دستگاه های کاغذ خورد کنی اقدام به امحاء و از بین بردن کاغذهای باطله سازمان های اداری، سیاسی و امنیتی می نماید. امحاء کاغذ باطله زیر نظر نماینده سازمان و اداره مربوطه انجام می شود. پروسه نظارت بر امحاء کاغذ باطله از جداسازی کاغذها آغاز شده و تا زمان تبدیل به خمیر کاغذ ادامه می یابد.

دستگاه خرد کن اسناد مهم و محرمانه

نظارت بر اسناد تا پایان پروسه امحاء

از انجایی که ممکن است در بین کاغذهای باطله سازمان دولتی اوراق محرمانه این نیز وجود داشته باشد و یا هراس از امکان سوء استفاده از این اوراق وجود دارد صنعت کاغذ پروسه امحاء و خرید کاغذ باطله را با نظارت کامل نمایند اداره و سازمان دولتی انجام می دهد. پروسه امحاء کاغذ باطله شامل مراحل زیر خواهد بود.

  • پالایش کاغذ

ابتدا اواق از هم جداسازی شده تا احتمالا شی فلزی یا پلاستیکی در بین آنها وجود نداشته باشد.

  • برش توسط دستگاه کاغذ خورد کنی

تمام اوراق در این مرحله به دستگاه کاغذ خورد کنی سپرده می شود تا به صورت درهم آنها را به نوارهای یک سانتی متری برش دهد. این برش ها کاملا نامنظم است و از آنجایی که در پروسه پالایش، کاغذها به هم ریخته شده اند امکان تشخیص پرونده ها از هم مقدور نیست.

  • تبدیل نوارها به خمیر کاغذ

اگر امحاء کاغذ باطله مربوط به شرکت ها و سازمان های دولتی نبود ممکن بود که از این نوارها جهت بسته بندی استفاده شود؛ اما از آنجایی که این اسناد باید کاملا امحاء شوند تمام نوارهای بلافاصله وارد پروسه خمیرگیری و تولید کارتن و مقوا می شود. در این مرحله نظارت بر کار امحاء کاغذ باطله به اتمام رسیده و پروسه تکمیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *