روش تولید پوشال کاغذی میوه

تولید پوشال کاغذی میوه

پوشال کاغذی میوه یکی از انواع محصولاتی است که با استفاده از کاغذهای ضایعاتی به دست می آید. البته پوشال ها انواع مختلفی دارند و برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله قصد داریم در مورد روش تولید پوشال کاغذی میوه صحبت کنیم.

روش های تولید پوشال کاغذی میوه

به طور کلی برای بازیافت کاغذ دو روش وجود دارد. روش اول در کارگاهی های کوچک تر پیاده سازی می شود و ساده است. روش دوم نیز به شکل کارخانه ای است که به تجهیزات پیشرفته تری نیاز دارد. در روش کارخانه ای می توان محصولات متنوع تری تولید کرد. اما در کارگاه ها معمولا تنها کارتن ها، شانه های تخم مرغ و پوشال های کاغذی تولید می شوند. اما در کارخانه ها محصولات متنوع تری مانند کاغذهای جدید، جعبه، کارتن و پوشال های تزئینی تولید خواهد شد.

چه کاغذهایی برای تولید پوشال میوه مورد استفاده قرار می گیرند؟

پوشال ها به صورت مستقیم با میوه ها در ارتباط هستند. برخی از این میوه ها ممکن است با پوست خورده شوند. به همین دلیل استفاده از کاغذهای با کیفیت برای تولید پوشال میوه اهمیت بسیاری دارد. کارخانه های معتبر از کاغذهای باطله با کیفیت در فرایند تولید پوشال کاغذی میوه استفاده می کنند. برای این کار لازم است پیش از هر چیز کاغذهای مرغوب از نامرغوب تفکیک شوند. کاغذهایی که ویژگی های زیر را دارند برای تولید پوشال مورد استفاده قرار نمی گیرند.

  • کاغذهای کثیف و دارای لکه های فراوان.
  • کاغذهای ریز شده.
  • کاغذهای آغشته به مواد شیمیایی.
  • کاغذهای روغنی، رنگی و… .
  • کاغذهایی که احتمال پس دادن جوهر آن ها وجود دارد.
  • کاغذهایی که به دفعات زیاد بازیافت شده‌اند.
تولید پوشال کاغذی میوه

معمولا اسناد و مدارک و کاغذهای باطله اداری بهترین انتخاب برای تولید پوشال های میوه به شمار می روند.

فرآیند تولید پوشال کاغذی میوه

پوشال ها کوچک ترین محصولی هستند که با استفاده از کاغذهای باطله تولید می شوند. به همین دلیل نگرانی از بابت اینکه قبلا چه اطلاعاتی روی کاغذ چاپ شده است، وجود ندارد. تنها نکته مهم این است که کاغذ به مواد سمی آلوده نباشد تا مشکلی برای میوه ها و مصرف کنندگان آن ها ایجاد نشود.

برای تولید پوشال، کاغذهای باطله در ابتدا مرتب می شوند. کاغذها باید به صورت دسته ای وارد دستگاه خرد کن شوند. دستگاه آن ها را به صورت رشته های باریک برش می دهد. اکنون پوشال ها به صورت منظم از دستگاه خارج می شوند.

اگر می خواهید در مورد نحوه کار کردن دستگاه کاغذ خورد کن صنعتی اطلاعات کافی داشته باشید، می توانید به منبع زیر مراجعه کنید.

https://www.papershredders.com/How-Exactly-Does-a-Paper-Shredder-Work_b_17.html

بلندی نوارهای خارج شده به اندازه کاغذهایی است که وارد دستگاه شده اند. بنابراین در صورتی که رول های کاغذی برای برش وارد دستگاه شده باشند، باید کوتاه شوند تا به اندازه مشخص برای پوشال ها برسند. در مرحله بعدی پوشال ها باید در هم تنیده شوند. نوارهایی که به صورت منظم کنار هم قرار گرفته باشند، برای قرار دادن میوه مناسب نیستند. در صورتی که حجم پوشال ها کم باشد، کارگران می توانند به صورت دستی این کار را انجام دهند. اما در حجم زیاد به دستگاه  برای مخلوط کردن پوشال ها نیاز است.

تولید پوشال کاغذی میوه

بسته بندی و عرضه پوشال کاغذی میوه به بازار

بسته بندی نیز مرحله مهمی در روش تولید پوشال کاغذی میوه به شمار می رود. میادین میوه و تره بار و باغداران و تولیدکنندگان مهمترین مشتریان پوشال های کاغذی هستند. آن ها به حجم زیادی پوشال نیاز دارند. در صورتی که این محصولات به شکل صحیح بسته بندی نشوند، حجم زیادی از آن ها در طول مسیر روی زمین یا داخل ماشین می ریزد و عملا بلااستفاده می ماند. اما در بسته بندی های صحیح، کمترین میزان پوشال از آن خارج می شود. این موضوع از کثیف شدن  و هدر رفتن پوشال ها پیشگیری می کند.

پوشال ها بعد از تولید، در وزن های مشخص و به شکل مکعب یا استوانه بسته بندی می شوند. برای پیشگیری از پخش شدن پوشال ها، دور آن ها با استفاده از کارتن های ضایعاتی پوشانده می شود. با این کار دیگر نوارهای کاغذ نمی ریزد. کارتن ها با استفاده از سیم یا طناب های محکم به دور بسته های پوشال محکم می شوند. شکل مکعبی باعث راحتی در جابجایی آن می شود. همچنین با این شکل تعداد بسته های بیشتری در یک ماشین جای می گیرد. بعد از بسته بندی پوشال ها در جای خشک و به دور از آسیب های محیطی مانند جوندگان انبار می شوند تا به فروش برسند.

fruit paper straw 4 تولید پوشال کاغذی میوه

 جمع بندی

در این مقاله توضیحاتی در مورد فرایند و روش تولید پوشال کاغذی میوه صحبت کردیم. کارخانه هایی که این محصول را به صورت انبوه تولید می کنند، به تجهیزات پیشرفته تر و بزرگتری نیاز دارند. این کارخانه ها می توانند نیاز بازار را تأمین کنند و پاسخگوی مشتریانی که به حجم زیاد پوشال کاغذی نیاز دارند، باشند. کارخانه های معتبر همچنین از بهترین کاغذهای باطله برای تولید این محصول استفاده می کنند. آن ها از متدهای مشخصی برای این کار استفاده می کنند. به عنوان مثال مجوز امحا اسناد دریافت می کنند و از چنین کاغذهایی برای تولید پوشال ها استفاده می کنند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقالات مرتبط با امحا اسناد را مطالعه کنید. همچنین برای سفارش انواع مختلف پوشال های کاغذی می توانید از بخش تماس با ما، با کارشناسان مجموعه ضایعات کاغذ نجاتی در ارتباط باشید.

4 Comments

  1. مجید مشهدی گفت:

    1 تن پوشال میوه نیاز دارم چطور ارتباط بگیرم ؟

  2. جعفری گفت:

    5 تن پوشال میوه دارم خریدارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *