تولید کاغذ یا بازیافت کاغذ باطله؟ درک پایدارترین گزینه

تولید کاغذ یا بازیافت کاغذ باطله

تولید کاغذ یا بازیافت کاغذ باطله

تولید کاغذ یا بازیافت کاغذ باطله

دنیای ما پر از بسته بندی است که از بازیافت کاغذ باطله تولید شده اند. از بسته بندی های رستورانی گرفته تا جعبه های کادویی، مواد بسته بندی نقش اساسی در اقتصاد جهانی ما دارند. متأسفانه، موادی که به ما در ارائه کالاها و خدمات کمک می کنند نیز می توانند منجر به افزایش سطح زباله و انتشار گازهای گلخانه ای مضر شوند. به عنوان مثال، مشخص شده است که ظروف بیرونی پلاستیکی در حدود نیمی از آلودگی پلاستیکی اقیانوسی نقش دارند. از آنجایی که مشاغل، جوامع و افراد بیشتری پایداری زیست محیطی را در اولویت قرار می دهند، آنها شروع به بازنگری در انواع مواد بسته بندی مورد استفاده خود می کنند.

گزینه بازیافت کاغذ باطله

در تلاش برای کاهش کل مواد بسته بندی استفاده شده، بسیاری از مصرف کنندگان معتقدند که بازیافت کاغذ باطله یک راه حل مناسب است. جعبه های بسته بندی که اغلب از مقوا مانند مقوای بازیافتی ساخته شده اند، می توانند چندین بار استفاده شوند. با کاهش کل مواد مصرفی، ایده این است که بسته بندی های بازیافتی می توانند ردپای کربن و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهند.

در نگاه اول، این نظریه شهودی به نظر می رسد. به هر حال، می‌توانید یک لیوان کاغذی را بازیافت و دوباره استفاده کنید، در حالی که لیوان‌های یک بار مصرف پلاستیکی معمولاً پس از استفاده بازیافت نمی شوند.

با این حال، پس از بررسی دقیق تر، واضح است که ظروف و بسته های قابل استفاده مجدد باعث بهبود پایداری نمی شوند. اول، از آنجا که ظروف قابل استفاده مجدد باید به اندازه کافی قوی باشند تا در برابر استفاده های مکرر مقاومت کنند، آنها باید از مواد بسیار بادوامتری مانند سرامیک ساخته شوند. این مواد نه تنها به منابع و انرژی بیشتری برای ایجاد نیاز دارند، بلکه به فرآیندهای ساخت پیچیده‌تر و فشرده‌تری نیز نیاز دارند.

تهیه مواد، قالب‌گیری و سپس روشن کردن کوره برای ایجاد کاسه‌های سرامیکی، نسبت به ساخت کاسه‌های کاغذی با اندازه‌های مشابه، جریان کاری طولانی‌تر و از نظر زیست‌محیطی مخرب است. و علاوه بر آن، ظروف قابل استفاده مجدد باید پس از هر بار استفاده تمیز شوند و فرآیند پر انرژی دیگری را طی کنند. تحقیقات اخیر نشان داده است که برق، آب و مواد شوینده مورد نیاز برای تمیز کردن ظروف قابل استفاده مجدد، بدون در نظر گرفتن تعداد کل استفاده‌ها، هرگونه مزیتی را که ممکن است از استفاده آنها حاصل شود، بی نتیجه می کند.

حتی بادوام ترین ظروف قابل استفاده مجدد نیز در نهایت برای دفن زباله ها ساخته می شوند. فنجان ها خرد می شوند، کیسه ها پاره می شوند و بشقاب ها شکسته می شوند. اما بر خلاف محصولات کاغذی، سرامیک‌ها و پلاستیک‌های سخت به راحتی قابل بازیافت نیستند و به ردپای کربن نهایی محصول می‌افزایند.

گزینه کاغذ

وقتی کل چرخه عمر محصول در نظر گرفته می شود، هیچ گزینه پایدارتر از کاغذ وجود ندارد. محصولات کاغذی را می توان به راحتی تولید کرد، اغلب به طور کامل از مواد قبلی استفاده شده و بازیافت شده. و در حالی که محصولات کاغذی معمولا یکبار مصرف هستند، به دلیل توانایی آنها در بازیافت کامل یا کمپوست شدن، به سرعت با حداقل استفاده از منابع به خطوط تولید بازگردانده می شوند.

کاغذ کم‌هزینه، کمپوست‌پذیر، قابل بازیافت و پایدار، انتخابی عالی برای بسته‌بندی و مواد ظرف است. درک نقش کاغذ در کاهش انتشار و ضایعات به معنای درک این موضوع است که دور انداختن کاغذ به درستی به هدر رفت کمک نمی کند. بلکه به سادگی آن را دوباره وارد چرخه عمر محصول می کند. هنگامی که یک لیوان کاغذی بازیافت یا کمپوست می شود، دوباره به صورت فنجان، بشقاب یا کیسه کاغذی دیگر ظاهر می شود و به طور چشمگیری ردپای کربن آن را کاهش می دهد.

نادیده گرفتن پایداری کاغذ برای تمرکز بیش از حد بر کاهش کل ضایعات می تواند یک اشتباه اساسی باشد. نزدیک شدن به پایداری واقعی به معنای بررسی شیوه های ما از هر زاویه و بررسی تأثیر چرخه عمر کامل یک محصول است.

کاغذ باطله نجاتی و پایداری کاغذ

حل بحران زیست محیطی و پایداری سیاره ما مستلزم خلاقیت و توانایی هماهنگ کردن شیوه های تجاری و شخصی ما با اهداف و دستورات قابل دستیابی است. در کاغذ باطله نجاتی، ما می دانیم که کاغذ می تواند بخشی از راه حل باشد.

ما ارزش آن را هر روز در کارخانه ها و تاسیسات می بینیم و کاغذ های باطله را بازیافت می کنیم که کاملاً از جمع آوری کاغذ باطله یا روزنامه باطله و امحا اسناد محرمانه بدست می آید که در تولید پوشال میوه و بازیافت کاغذ استفاده می شوند. یا کمک به بازیابی بیش از چندین تن کاغذ مخلوط و ظروف کاغذی در هر سال.

ما معتقدیم که وظیفه ما به عنوان یک تولید کننده کاغذ، حفاظت از محیط طبیعی خود به همان اندازه که ارائه یک محصول رقابتی و واقعاً پایدار است. ما شما را به وب سایت خود دعوت می کنیم تا در مورد تعهد ما به پایداری زیست محیطی بیشتر بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *